Quotation of the Day

: : peristiwa berbuka : :

Tertunai sudah semawa kazen untuk berbuka di stall dia kat Pasar Ramadhan Putrajaya. Walau agak gusar nak makan, aku cuba la tanya kazen pagi tadi pegi pasar beli apa? Jadinya... aku cuma makan lauk yang dia masak hari ni. Aku amik gulai ikan tongkol ngan udang goreng kunyit.
Abang stall sebelah tu plak semawa gulai ikan talang. Dia soh sauk dalam kuali dia je :)) wahhh mcm kenduri berbuka ramai2. Bertukar2 maksakan, minuman... seronok plak.

Mak cik jual bubur lambuk pun tapaukan bubur lambuk sebungkus. Kak ina balas balik dengan pajeri nanas. Mak cik jual lauk2 sebelah pun bagi kuih2 juga...

Pak cik jual air soya tu rupanya ada dua org anak dara. Sebelum balik pak cik jual air soya tapaukan sebungkus air soya.

Petang hari minggu nih boleh la pegi lagi, nak pegi awal sket boleh tolong kazen berjual...


12 comments:

NaD said...

...dan boleh juwe intai2 anak dara pakcik jual air soya tu!

laaarriiiiiiiiiiiiikkk!

SilverFerio said...

=)) harus

lil^RED799 said...

tetibe dtg mood rajin nak tolong menjual yeh???? hmmmm bagossss bagosssss.....BAGOSSSSSSSSSSS SGT!!!! jgn lupe pakai cermin mata hitam.....boleyh melangkaui pemandangan dan org punye diri tak perasan.... hehhehehhehhe

SilverFerio said...

:)) tetiba je jadi ske nak pegi sana oink oink oink

Gee said...

lorrrr mana gambawnya??

sue cipot said...

adehhh baman ada lobster disebalik kueh tiew ar....ooo pandai ek?

psssssttttt alehh nk tolong kazen tu sbrnya alasan je..sbrnya nk tolong pak cik soya kan? hahhahaa man jgn lupa pakai sopek itammm

aNnE^wHaTeVeR said...

datang awal semata2 nak skodeng anak dara pak soya.... ish ish ish.. datang la awal sket baru leh lelama tenung! hahaha..

Hanamichi_Sakuragi said...

hehhehe padan muka ko man.....

aku la ros said...

ooo.. ada misi tersembunyi yer...

Si Tukang Karut said...

uwahahahahahaha....meriakkk....mmg seronok dulu pun tulung maklong kat bazar ramadhan Keluang johor .. di waktu remaja..mmg seronok ada org siap kasi alamat rumah..yolah waktu mommi dulu kan layang surat..pocah kaca pocah gelas...

mmg seronok main mata...uwahahahahha harusssss! mommi sokong!

Kakak Tiri said...

Kalau ske ada bunyik oink oink oink ke??

Cun tak itu anak dara??

SilverFerio said...

ada manis la