Quotation of the Day

: : kerana tuhan : :



Balik kerja tadi aku jalan2 kat Pasar Ramadhan Putrajaya nak jumpa kazen yang meniaga kat situ. Ramai nya manusia... Aku tengok menu kat stall dia sama gak menu2 kat JFZ Cafe kat Cyberjaya. Aku duduk je kat kerusi putih bawah khemah, situ pun ada sorang pak cik jual air soya...

pak cik jual air soya : nape p.cik tgk kamu letih?
aku : hari ni macam-macam keja p.cik
pak cik jual air soya : kalau buat kerja kerana Allah, tak rasa apa2... (adoiii)

Aku angguk2 saja sambil tengok p.cik tu bungkus air soya dalam pelestik. Mulut dia mcm barkata2, tapi tak de suara... sekali sekala kami borak2 lagi...

Ni juadah berbuka kazen aku tapaukan tadi. Esok dia ajak berbuka kat Pasar Ramadhan plak. Aku nak join lah... banyak lauk dia yang sedap!!!

14 comments:

Si Tukang Karut said...

man tu pumpkin ke? labu ek?...

kerja-kerja juga...tapi kene rehat juga man...

SilverFerio said...

labu tu kazen tapaukan masa singgah kat stall dia kat Bazar Ramadhan... sedap!!!

Peraih udang dari Zimbabwe said...

Selamat berbuka & bersahur Bro...

Kakak Tiri said...

Huaaaahhh. Labu!! My faveret!

Tadi beli labu kat Carrefour. Alamat melabu lah esok dua nih! Jeng jeng jeng.

~ beaber ~ said...

huhuhu shantek la plak labu nehhh

the kaler maler dia juwerrrr

Gee said...

good idea nih.. nak buatlah

SitiNur said...

suka jugak serawa labu ngan pisang.peveret tu!

Hanamichi_Sakuragi said...

ni peberet aku gak ni dapnyaaaaaa....

aku la ros said...

labu tu kan..kalau sekali ada sambal goreng.. perrghhh.. marbeles....

NaD said...

kat kelate ada gak org buat sira labu. tapi tak penah makan. manis kedemek kot?

Saya, Aku dan Kamu said...

labuuu.. labu laaa. sedap pulak nmpak labu camtu. masak apa tu? ke pengat ngan susu ek?

SilverFerio said...

labu tu masak lemak kut. tapi bila mkn rasa mcm pengat saja. ada bawang putih bagai... tapi memang enak!!! ;)

sue cipot said...

napa aku xnampak labu hang man oittt? puas aku duk tilik2 xjumpa gak ler weh.. adoiiii

e pon labu sira & labu masak lemak mmg umpphhhh...

kak zee masakkan untuk sue pleaseeeeeeeee

SilverFerio said...

yang oren2 tu labu lh sue :))