Quotation of the Day

: : jelira tu apa? : :


Jelira seafood, Seksyen 7, Bandar Baru Bangi.


ni lah lauk utk berbuka malam ni.
sape tau nama masakan ni tlg bagitau yer... :))


15 comments:

Kakak Tiri said...

Masak pindang ka?

NaD said...

jelira tu mak penah sebut. It something like selera, appetite ke ape...cenggitulah. tak gheti nak explain.

NaD said...

tu masak singgang kuning kot? ada daun jeruk maman ke ape tah tu? rasanya la..

SilverFerio said...

owh pindang... baru la tau namanya

Adzra a.k.a DoOrDie said...

pindang biasa pakai ikan parang,
singgang pakai ikan selar kuning o kembung...

itu yang kuntum taw la...hehheheh

cik tun teja said...

kat gelam depa panggei kuah ayaq, pasai cayaq tapi kuah dia pat last dekat nasik nak abih, hirup sampai angkat pinggan..haha..

tapi sket2 nampak cam asam pedaih pun ada neh... :D

Gee said...

kat Johor tu panggil asam rebus daun tu daun kesum kan? so ni asam rebus daun kesum.. kdg2 asam rebus nenas etc

zool irfan said...

ni ikan masak oren ni.

SitiNur said...

rasanya ni masak asam pedas,kalau pindang kaler dia kuning.

SilverFerio said...

emmm pindang ke asam pedas?

sue cipot said...

sue sama pendapat dgn abam zool

Dory said...

sedapnyeeeeeee.. masak ape tu ye?

Si Tukang Karut said...

Momi baru masak lauk ini hari ini...kami panggei asam rebus...memang pakai ikan kembong boh kacang panjang...tak di tumis...boh nenas gan daun kesum...daun serai...kunyit dan asam keping serta lada kisar...senang jerr nih..di campak-campak jerr...rebus semua...baru hirup satu mangkuk ini...LOL

Kakak Tiri said...

Apa kata kita makan jer. Tak kisah la nama apa pown.

SilverFerio said...

dah mkn dh... sedap!!! cuma tk tau nak panggey apa menu nih...