Quotation of the Day

: : bukan permainan biasa : :


Ni gambar salah satu aktiviti dalam teambuilding aku pernah ikut pada April 2008. Kami diberi selembar kertas A4 yang perlu dipotong kepada lima bahagian. Satu bahagian kena tulis nama ibu, satu bahagian kena tulis nama bapa, satu bahagian lagi kena tulis makanan kegemaran, satu bahagian lagi kena tulis hobi dan bahagian terakhir kena tulis warna kegemaran.
Kemudian kertas2 tu kena masukan dalam kotak. Kotak tu digoncang supaya kertas2 di dalamnya berselerak. Lalu kotak diedarkan, sorang kena ambil lima keping kertas. Tugas kami adalah menyerahkan kertas2 tersebut kepada tuannya.
Keadaan dah mula havoc, menjerit kat kat market, ada yang panjat meja sambil baca kuat supaya tuan punya dengar :)) kelab kabut jadinya... Faci duduk buat kerja kat meja dia saja, langsung tak kisahkan kami.
hampir sepuluh minit keadaan dah normal. Masing2 dah dapat kertas asal ;) Penceramah pun masuk ke dalam kelas. Dia anggarkan aktiviti ni akan makan masa yang lama, mungkin lebih setengah jam.
Penceramah pun bagitau lah objektif aktiviti nih, untuk lebih mengenali kawan2 kita. Sepatutnya masa serahkan kertas tu kepada tuan asalnya bolehla borak2 atau bertukar cerita pasal ibu bapa masing, makanan kegemaran, hobi dan warna kegemaran masing2 juga.
So, apa yang aku dapat semasa aktiviti tersebut. Aku pun tak boleh nak ingat kertas sapa yang aku dapat :)) too bad

6 comments:

lil^RED799 said...

dr jauh dah leyh spot mana tuan blog ;)

Hanamichi_Sakuragi said...

muahahahha betul tue farihah (smbg gelak jahat)

SilverFerio said...

huhuhu... sabar2... tenang2... ingat puasa :))

Kakak Tiri said...

I penah main game ni. Pun lupa apa yang dapat. Di mana main pun tak hingat. Too bad... really bad.

Ke sebab Tuhan dah tarik balik ingatan kita, Man?

SilverFerio said...

:))

aku la ros said...

errkk.. aku ni ada penyakit susah nak cam org.. nak2 kalau baru 1st time jmpa + borak + kenal.. mmg tak akan ingt lerrr...