Quotation of the Day

: : n.a.j.i.s. b.e.s.a.r. : :

Pada cuti hari minggu yang lalu, aku menghadiri majlis akad nikah kawan pada kawan ku. Waktu tu aku bercuti di kampung dia. Jadi bila ada kenduri macam tu dia pun pergi dan ajak aku sekali. Aku pun ikut sama. Masa tu majlis akad nikah tu dijalankan di ruang tamu. Ramai orang aku tengok,sambil duduk bersila mengelilingi tok kadi dan pengantin lelaki. Dahsyat, pengantin tu duduk atas bantal macam raja. Aku jarang tengok majlis macam nih. Jadi masa bersila tu, aku pun mengesot sikit2 untuk dengar apa yang tok kadi akan tanya. Rupanya macam2 jugak tok kadi tanya. Tapi ada satu soalan yang menyebabkan aku malu besar?.. Tok kadi tanya pasal satu hari berapa kali kene sembahyang, dengan lajunye mamat pengantin tu jawab "lima". Tok kadi tanya lagi, bagi contoh2 najis kecil, dia pun jawap kencing baby yang kecik2 lagi. Tok kadi pun angguk ler, jadi aku rasa jawapan tu ok la kut. Tok kadi tanya lagi contoh najis besar, mamat tu mula dah panik, jeling kiri, jeling kanan, mula tengok syiling, aku rasa macam nak tolong je mamat pengantin tu? bukannye susah, jawapan nya anjing ngan b*** je, ..tapi mamat tu dah mula berpeluh jantan keluar kat dahi?. tok kadi mula senyum? Aku sebut dalam hati moga2 dia dengar 'anjing ngan b*** la hoi', tapi rupanya aku cakap dalam hati dia tak dengar. Aku tak tahu apa yang jadi selepas itu, kerana majlis tu jadi kecoh kerana ramai orang yang berada di sekeliling majlis tu sambil minum air sirap, tersembur keluar minuman tu terkena baju ramai orang, aku pun sama, masa tu aku tengah minum sirap tu, tiba2 aku semburkan balik, dah kene member kat tepi2, kecoh jadinya, aku pegang mata aku, penuh dengan air mata. Yang aku ingat masa tok kadi tanya tentang contoh najis besar kat pengantin tu keadaan senyap sunyi. tapi bila pengantin tu jawap "Taik Gajah" suasana jadik hingar bingar dengan gelak ketawa orang yang dah tak boleh tahan, nak control macamana ? taik gajah? besar betul ..nak2 bila gajah makan durian. =))

17 comments:

Si Tukang Karut said...

uwaakakakakakkaka man kgee gelak giler...cian mamat tu semangat nak kawen tapi gelabah kene tanya soklan cepumas...uwakakakakakakkaa trsembur semua orang...LOL ya Allah....

SilverFerio said...

=)) saat paling susah dalah idup dia agaknya

soklan paling killer agaknya

Pink Marie said...

HAHAHAHAHAH!!!
pecah perut mek silver oiii...

tp mek rasa dlm kes mcm ni dia atau org lain jawapan tp tgh kecut perut la katakan hihi..

tp nk gelak gak wahahahahhaah!!!

SilverFerio said...

mek... jaga2 kang sembur air lior huhuhu

KitKet said...

kahkahkah.. hamboi mek gelak besar nampak.. giliran hang nanti cemana noo

tapi rasanya kalau kat area jb atau kl especially pantai barat ni tok kadi akan shoot soklan gila2 punya. tambah lagi dengan gabra hati.. wajib pengsan pelantin

Dory said...

hhahahhaha.. sian pengantin tu.. tapi dia boleh kawin gak kan? hahahhahah

SilverFerio said...

la ni dah xde soklan2 dah... sebab semua pun dh wajib pi kursus nikah kawen maa.... ;)

Kakak Tiri said...

Hehehe... dah lama dapat emel ni.

sue cipot said...

kuang2...
sian pgantinn tue.. dia gabra gak nya.. huhuhu mesti tokkadi tu byk pglamn lucu kan? huhuhu

SilverFerio said...

baru ni kwn citer pengalaman akad nikah dia... tujuh kali, last tu ayah dia tulis kat kertas, dia baca je depan kadi

mYpRecious said...

sian pulakk kt penagntin tu... ahakkss.. tp lawk sehh jwpn die.. tapi kan tyme izhan ri tu xde lak tok kadi tnye soklan pe2.. trus je akad.. ekekeke..

mYpRecious said...

sian pulakk kt pengantin tu... ahakkss.. tp lawk sehh jwpn die.. tapi kan tyme izhan ri tu xde lak tok kadi tnye soklan pe2.. trus je akad.. ekekeke..

Hanamichi_Sakuragi said...

hehehehheh sampai gittu sekali ....

Comot-nyew-aku said...

apa punya jawapan daa dia bagi...ikut logik betoi la..huhuhul.. kalu mot ada citu, mot gelak sampai nanes, COMPOM!!

SilverFerio said...

dlm keadaan mcm tu yes!!! memang logik sgt la :d

ammeda said...

tersedak mem ...kelakar pulak jadinya majlis tu..

~ beaber ~ said...

hew hew hew selamat me tak kena pe pe

adehhhhhhh..... mmg me tegelak la jugak tadi hew hew hew