: : m.e.n.c.a.r.i. k.e.t.e.n.a.n.g.a.n. : :

Tidak ada tempat lebih baik di bumi ini selain rumah-rumah Allah yang dikenali sebagai masjid ataupun surau. Ini kerana di situlah terbit segala ketenangan yang diimpikan oleh segenap insan, iaitu insan yang berusaha membentuk dirinya menjadi hamba Allah yang terbaik sepanjang hidup dengan amalan-amalan yang bersifat peribadatan hanya kepada-Nya.

Tidak ada tempat di bumi ini yang mampu menjanjikan ketenangan dan kedamaian hidup, melainkan rumah Allah. Justeru terdapat sebuah hadis Nabi s.a.w. menegaskan bahawa rumah Allah menjanjikan bukan sekadar ketenangan, malah beberapa nikmat lain sebagai dorongan berbuat kebaikan.

sumber : Sinar Jumaat

6 comments:

Mademoiselle Cynicleopetra said...

Alahai man sedih kgee membaca ayat2 ini...sendu pulak...

FerioBiru said...

blh baca artikel ni penuh kat www.harakahdaily.net ruangan agama & wanita

NaD said...

Betol2.

Dalam masjid mmg rasa tenang. Sunyi, sejuk dan nyaman je biarpun kat luar sana panas berbahang.

Maha Suci Allah..

Zu said...

memang betul kalau dekat kg terutama masa teraawih bila masuk surau jerrr perasaannya amat berlainan sekali masa tu aku tak faham kenapa..tp sebenarnya itulah ketenangan

Saya, Aku dan Kamu said...

moga2 kita semua mendapat ketenangan.. Amin..

Mem Aluya said...

Tulah, masa tu kan, on the way dari JB nak balik KL. Masa tu Sofea kecit sangat lagi. Tengah jalan masa waktu maghrib, titiba Sofea kena sakat. Yo yo or dia nanges. So kami pun exit hiway, rest kat masjid. Bawa Sofea dok kat masjid, baru la dia tido. Sian dia penat nanges. Bamin pun rasa senang hati.