: : tukang masak : :

Hari ni terasa nak bercuti. Jadinya, awal pagi tadi aku siap2 sms boss. Boss pun tak reply pe2 aku boleh cuti dengan senang hati. Phone call dari opis pun ada juga lah... tapi pe2 pun tunggu esok. Janji sistem x de problem.

Pagi tadi aku baring depan tv surfing astro. Tetipa kat kaca tv aku nampak kawan sekampung aku tengah masak, sebelah dia plak Anita Sarawak. Eh... dia masuk program 'Dekorasa Bersama Anita Sarawak'. Tadi dia masak 'Daging Wahyu Anggsa Panggang'
Kat kampung dulu dia kerja cuci pinggan kat kedai makan abang angkat dia. Lepas tu dengar cerita dia mai kerja KL. Kali akhir aku jumpa dia tahun 2006 kat Sunway Resort & Spa. Dia tukang masak kat situ.

Kalai ikut cerita dia dalam tv tadi, la ni JW Marriot KL. Hebat kawan aku sorang nih... dari tukang cuci pinggan kedai makan jadi tukang masak hotel lima bintang. Rezeki orang kan...
Dalam kepala kau... kalau dia dah bosan tukang masak hotel leh jv buka kedai makan kat Langkawi. Atau aku bayaq gaji dia jadi tukang masak...




12 comments:

Zu said...

usaha tangga kejayaan:D

FerioBiru said...

setuju!!! aku nampak tangga2 kejayaan dia...

aku la ros said...

hang bayaq dia jadi tukang masak arr.. leh aku tmpang sekaki.. hehehe..

caya la kawan hang tu..

FerioBiru said...

mo jadi share partner ka?

Unknown said...

i tlg managekan bley?

*wink wink

aNnE^wHaTeVeR said...

sedap ke angsa?

FerioBiru said...

hehehe... nak manage dapur ke apa? angsa tu x tau la... katanya dari France... mak aii jauhnyer...

Mademoiselle Cynicleopetra said...

wah inilah di namakan dimana ada usaha di situ ada jaya...syabas!

Mem Aluya said...

Wah... personal cook kah?

Selalulah buat makan-makan dirumah nanti. Jangan lupa jemput I dengan Bamin tau.

FerioBiru said...

hahaha... no lah mem... tukang masak kedai makan. dok berangan nih

Saya, Aku dan Kamu said...

mintak dia ajar ai cupcake bleh dok? hehehe

FerioBiru said...

nanti kawe tanyo ke dia dulu deh... entah2 mug cake pun dia boleh buat