Quotation of the Day

: : open house raya @pwtc : :

Lepas solat sunat aidil fitri pagi tadi aku terus pergi ke rumah kawan lama / keluarga angkat kat Sect. 14 PJ. Terkejut jugak la dia org sebab aku tak balik langkawi raya kali ni. Jehan buat laksa ngan soto India. Perghhh sup dia power!!! Sempat jugak la berposing sakan kat umah dia...


bersalaman dari tangan ke hati
Sungguh meriah. Penuh dengan rakyat berbilang kaum. Cina, India memang ramai. Melayu balik raya di kampung halaman masing2. Aku pun melayu yang tak balik ke kampung halaman. Waktu aku & Mie sampai memang penuh sesak. Dalam sesak2 tu... ada plak hamba Allah kentut. Bau dia pun boleh tahan.

Lama juga kami kena Q nak naik tangga untuk ke dewan. Kat tangga akhir, aku & Mie menyelinap sket. Last2... kami boleh masuk ke Dewan Merdeka utk VIP. Bila masuk dalam nampak ramai plak pak menteri dok tunggu nak salam. Aku dah agak... bukan tempat kami. Tapi muka kena penuh yakin.

Aku heran jugak la... mana pegi Cina & India ramai2 tadi... rupanya mereka masuk ke dewan2 kecil yang lagi empat tu.

Lets chills!!!

dalam ni banyak food station. ini yang paling hampir dengan meja kita org. aku makan lemamg & serunding, roti jala, tosei, kuih2. teh tarik kat situ sedap plak.gambar bersama 1st lady

...bersama Dato' Ismail - Menteri Belia & Sukan (Ayah Dafi)
Gadis Melayu oleh Jamal

Nash pun ada, dia bawa bersama anak2nya...


sekian update hari raya pertama ;)

NOTA : - kancing baju melayu dihadiahkan oleh Ayu kawan Mie. TQ Ayu & Mie

18 comments:

yaya|azura said...

ensemnye azman ... *winkwink
:P

SilverFerio said...

kena menten smpai tgh malam... :)) bau pun dh macam2 sebab dok berimpit-impit ngan india kat pwtc tadi

Saya, Aku dan Kamu said...

amboi berbaju melayu. sama kaler ngan bahu jamal. tlg nyanyi lagu 'gedis melayu' incek silver!

SilverFerio said...

utk cik yana...
..."Di antara gadis gadis seluruh dunia

Tiada yang sehalus mulus oh setulus dia

Di antara gadis gadis seluruh dunia

Tiada yang sehalus mulus oh setulus dia

Budi bahasanya, pandangan matanya

Sentuhan jiwanya membuatku terlena

lil^RED799 said...

waaaaaa encem sudah abg ku ini..... gambo 1st tu dah mcm org nak wat pengumuman raya dah... hehehe cam menteri menteri pon ado gak! hebat!

SilverFerio said...

nur... dh siap sedia nak berangkat ke? pe2 hal... raya sakan dulu lah...

SilverFerio said...

tapi kan nur... perut lom buncet lah... kalo nak lagak cam pak menteri perut harus maju ke depan... :))

yaya|azura said...

mcm orang nak menikah pon ye jugak.....

SilverFerio said...

dulu kan dah penah jadi pengapit emmm... ;)

Kakak Tiri said...

Tak de gambar salam dengan Pak Lah ke? Kedekot punya orang tua. Kalau dia kasi angpow pun, kira bagi balik duit kita pun. Dasar nak kenyang anak beranak sendiri jer.

Apa-apa pun kamu sungguh segak di pagi raya tahun ini :)

SilverFerio said...

nak salam juga tadi... tapi pak lah makan lama sgt. jadi saya balik dulu lh. lagi pn masa tu saya dh kenyang dan mengantuk sgt

Mademoiselle Cynicleopetra said...

ya sungguh kacak man ini...jika aku masih dara...ku petik bebola di langit ku persembahkan dan ku hadiahkan untuk memenangi jiwa...ewah...cam sore sumbang mak bedah pula...

selamat hari raya...man biru tu lembut amat...rumah kgee kan...tak jadi boh kaler pink...abg aqim duwan...so lastnya warna baju man lah...lembut jerr mata memandang...

btw takde baju blue lah...baju oren cokelat hitam putih pink...tahun depan kot?

SilverFerio said...

so colorfull raya kan mommi...

Adzra a.k.a DoOrDie said...

alahai...kite pon ingat nak pegi masa 1st day tu...tapi tak kesampaian...dok beraya sakan ngan sedara mara..

eh ehh....ermm....macam kacak je abam ini!

SitiNur said...

segaknya aihh anak sapa ni??
mcm siap sedia nak kawin ja ni..:P

SilverFerio said...

kan dah kata... bab nikah nih, saya on bila2 masa saja ;)

SitiNur said...

wah skrg sudah pandai menjawab ya..hehe Patutlah semlm mimpi ular patuk..hahaha lariiiiiiii

SilverFerio said...

kalau ditanya pada masa tu lah :))