: : k.e.c.o.r.o.n.g. u.n.t.u.k. s.i.a.p.a. : :

Sabtu lepas aku balik dari kerja 6 pagi. Berapa jam ntah aku kerja... mula kol 8 pagi Jumaat. Aku ketiduran seharian. Kol 4 terjaga tido, ...dan perut sangat lapar. Kepala hanya terbayang fish tepanyaki kat Alamanda... On the way ke Alamanda aku call ieca JPJ kut2 dia nak borak2. Kebetulan ieca free, we met kat Rasa, Alamanda. Lama gak borak sampai JPN call lagi... AFIS bingung, melayang... errr another nightmare.



Malam minggu, sementara tunggu AFIS initialize aku kuar jap lepak kat Dataran Masjid Putrajaya. Ada pameran seni, ...dan aku ronda2 sekitar pameran tu. Lastly, aku stop by khemah Kumpulan Keroncong Putrajaya. Layan gak kumpulan ni perform, sambil nikmati keunikan muzik kecorong. Teknik vokal pun lain lah...

Lagu 'jangan pisahkan' yang dikeroncongkan


Suke tengok pak cik nih... layannnnn!!!!


Malam tu juga ada persembahan water screen... very very da superb. Tak reti nak cerita kat sini. Nanti I'll upload video 'water screen'...

3 comments:

Mem Aluya said...

Bagaimanakah bunyi lagu Jangan Pisahkan tu di kecorongkan agaknya ya?

Mademoiselle Cynicleopetra said...

kecorong? keroncong...? ke lorong?...

FerioBiru said...

hahaha... kecorong tu versi Adam AF