Quotation of the Day

: : saat terakhir : :

'Penghibur jalanan di Kota Bandung - mereka bukan mengemis, mereka mencari rezeki'

Pengalaman disebalik lagu ni. Masa makan nasi pece lele kat Dago Atas, Bandung ramai juga anak2 kecil di sana lewat di situ sambil main alat muzik dan nyanyi. Datang lagi dua anak kecil sekitar 7 atau 8 tahun nyanyi lagu Saat Terakhir nih... aduhhh... tak tertelan nasi dalam mulut, mata pun hampir merah tahan sebak di hati... tergamam seketika...




9 comments:

Mem Aluya said...

They must be really good then.

First time dengar lagu tu. Sedap.

SilverFerio said...

nyanyi satu hal la... sedap! tapi usaha dan kederat depa tu... tak de alat muzik... tepuk tangan je... tersentuh jugak la

Mem Aluya said...

You shud have recorded them. Kesianlah dengar :(

Mademoiselle Cynicleopetra said...

membuka mata apabila di sana..mencari sesuap rezeki dengan titisan keringat menrangkul kudrat...

never failed to make me deeply moved and saddened...

fizzzy !an said...

sedih dan terus renungi diri sendiri.

tersentuh sangat sebab bayangkan keadaan mereka disana.

SilverFerio said...

tak sampai hati plak nak amik video... nasi pun tak tertelan masa tu..

SitiNur said...

Gambar budak-budak tu xdak ka?

SilverFerio said...

masa tu jadi tak tau nak buat apa... semua rasa bercampur2...

SilverFerio said...

mereka 3 org... sorg main gita kecil dan nyanyi, sorang ketuk tin dan sorg lagi hanya tepuk tangan...