Quotation of the Day

:: main masak-masak ::

Selepas goreng
Sebelum goreng
Keropok cap ikan mas ni kawan opis bagi sempena percutian dia sekeluarga ke pantai timur. Terima kasih Zul Burn.
Sebelum ni tak penah amik tau pun mcm mana nak bakar dapur gas tu. Mudah jugak la. Bila dapur boleh nyala... barula blh cari kuali & minyak masak. Tengah panaskan minyak... poom poom meletup huhuhu mcm goreng pop corn.
Bila minyak dah cukup mengelegak... test hangus dulu. Kalau kata hangus la... memang tak wujud entry main masak2 malam ni :)) Lepas tu teruskan menggoreng... hasilnya seperti gambo di atas sekali. Sesedap rasa je, untuk menjamu napsu perut. By this time, keropok habis dah. Sos cili pun sedap.


12 comments:

Mem Aluya said...

Cemana boleh meletup poom poom pulak minyak tu? Bahaya nih.

SilverFerio said...

minyak masuk angin... lemau agaknya

Mem Aluya said...

Hahahahaha. Berapa bulan dah beli tu??

SilverFerio said...

tak tau la... hosmet je kdg2 masak

Zu said...

man lucu la ayat ko tu 'mcm mana nak bakar dapur gas' .....nasib baik tak meletup dapur gas ko bakar yerrrr:D

floweristachantress said...

hahhahahah tah tah kuali basah tak? ada pulak minyak masuk angin LOL!!

Dory said...

haihh.. xpenah goreng kopok ye? sian diaa.. hehe

SilverFerio said...

zu... aku penah dgr kwn2 kata 'bakar rokok'

kakak... boleh jadi jugak la sebab sblm tu cuci kuali

dory... biasa mkn dah siap je hehehe

Soulier MUCHiER said...

hahahaha minyak masuk angin?! ntah2 man pakai minyak angin tak? tu pasal dia pom pom! hahahahaha

SilverFerio said...

minyak masak cap helang :))

SitiNur said...

lenkali sebelum buh minyak bagi kuali panas dulu.agak2 dah kering baru buh minyak.

skali-skala masak,meriah jugak kalau ada sound efect "poom,poom," ;P

SilverFerio said...

yea yea... lain kali entah tahun ke berapa plak nak grg :))